Lätt och vek

Det har blivit en hel del löpning, och kanske nästintill enbart löpning i min träning de senaste månaderna. Tyckte att jag hade jobbat upp en bra styrka under hela perioden som jag var gravid och kände mig rätt stark. Nu, fyra månader senare känner jag mig allt annat än stark. Under graviditeten gick jag upp 10 kg och har idag gått ner 16kg. Mycket tack vare (eller på grund av) alla timmars ammande. Så nu är jag 16kg lättare, men framförallt vek och svag. Det känns inte bra. Så nu har jag ett jobb framför mig med att kombinera styrketräning med löpträning. Är rädd att jag kommer att skada mig om det bara blir löpträning utan en stabil grund.
 
Så idag körde jag ett svettigt styrkepass med TRX-banden när Freja låg och sov. Kompletterade det med att köra en hel del bålstyrka och sedan gå ut och skotta frenetiskt. Så idag har jag fått min styrketräningsdos. Men visst är det långt kvar till forna styrkeformen...
 
 
 
Alla bålövningars nummer ett!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0