Min tuffa karl!

Får varna för den kanske lite sorgliga bilden i detta inlägg, men jag måste få säga att det är tur att jag lever med en sådan händig och modig karl. Är det inte möss som behöver tas ur fällor eller fångas så är det småfåglar som tyvärr dött efter att ha flugit in i fönsterrutan och blivit liggandes på altanen. Denna man är inte, som man kanske kunde tro, PJ. Nej det är helt enkelt mannen (eller stålkvinnan) inom mig! PJ ville ringa Anticimex när han såg fågeln på altanen. Herregud! Likadant är det när han ska upp på vinden. Då har han en massa konstiga ljud för sig innan han öppnar vindsluckan. Allt i syfte att skrämma alla små stackars obefintliga möss däruppe.
 
Nog är han bra, min kära PJ, men att ta hand om sådana här olägenheter är allt annat än hans starka sida.
 
Så det är en förbannad tur att han har mig. Annars skulle altanen vara en djurkyrkogård av småfåglar.
 
Lilla stackars fågel
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0