Halvvägs!

Halva distansen är avklarad! Idag genomförde jag mitt livs andra längsta lopp. Senast jag sprang såhär långt var när jag sprang halvmaran i Knivsta 2011.  Det har sina fördelar att PJ är hemma varje måndag, så att jag kan lägga tid på långloppen. Klockan 07:30 snörade jag på mig löparskorna.Två timmar senare var jag hemma på trappen igen. Trött, eller helt slut, men med 21km avklarade. Så glad! Jag har nu fixat halva distansen av maraton. Det är fortfarande några månader kvar så jag är optimistisk. Det som kändes extremt bra var att när jag för tre år sedan sprang halvmaran var jag tvungen att gå vid flertalet tillfällen under loppet och när jag passerade mållinjen var jag helt körd. Så var inte känslan idag. Visst var jag trött men inte som att jag inte skulle ha kunnat avverkat några kilometer till. Jag är så tacksam över att få ha hälsan och drivet att kunna träna på detta vis. Det får mig att må så bra.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0