Utan gym försmäktar jag i detta hus

Idag har jag varit på gymmet. Vilken lycka! Så skönt att känna att det går att lämna huset och vara lite för mig själv, om så bara för någon timme. Det gick hur bra som helst att styrketräna. Körde samma pass som innan förlossningen och hade i stort samma ork. De andra på gymmet var nog lite fundersamma över varför jag log som att jag hade vunnit 10 miljoner på lotto när jag körde mina styrkeövningar. Det var bara så underbart! Tre veckor av frustration fick igen idag.
 
Jag vet att detta kan låta lite smått överdrivet och galet, men det är den äkta känslan jag hade på gymmet. Det betyder nog alldeles för mycket för både min fysiska och psykiska balans. Så nu hoppas jag att träningen kan bli regelbunden några dagar i veckan. Än så länge är Freja nöjd några timmar efter matning. 
 
För mig blir det nya mottot "En stark och vältränad mamma är en glad och energifylld mamma".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0