Sömn

19 oktober. Redan har en månad gått sedan 19 september. Det har verkligen blivit så som en kollega sa till mig när jag var gravid - "nu kommer livet vara före och efter att du fått barn". Det stämmer verkligen. Allting mäts från det datumet då Freja kom.
 
Jag har nyss varit på gymmet med syrran. Körde ett styrkepass på nästan 60 minuter. Var så himla kul att gymma tillsammans med Bella. Känns också otroligt skönt att det går så bra att lämna Freja med PJ. Jag känner mig inte det minsta orolig och njuter av varje sekund då jag är "bara Therese".
 
Igår fick jag nog med att sitta och amma stup i kvarten på kvällen. I onsdags satt jag konstant i sex timmar och ammade. Så igår bestämde vi att vi ger henne utpumpad mjölk så att vi ser hur mycket hon får i sig. Funkade galant. Jag fick sitta ifred i soffan i tre timmar innan det var dags för matning igen vid 21:30. Jag somnade lika fint som Freja efter det och trodde inte att det var sant när jag vaknade av att hon gnydde lite, kollade på klockan och den visade 05:15. Freja hade sovit i 7 timmar - och jag likaså. Så oerhört skönt. Nu kanske jag inte ska ta det som någon vana men fasen så underbart det var att få sova utan avbrott, det var ju trots allt fyra veckor sedan sist.
 
Nu knatar vi runt här hemma och Freja hänger i Babybjörnen. Suverän uppfinning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0