Konsten att smyga med träning

Nu har snart två veckor gått sedan Freja kom till världen. Vi har haft en supermysig tid hemma och verkligen njutit. Jag ser inte alls fram emot att PJ ska gå tillbaka till jobbet på torsdag. Får en klump i halsen och tårar i ögonen när jag tänker på det. Jag känner mig ensam och litar inte på att jag klarar det helt själv. Förmodligen kommer det att gå bra - men det känns inte bra! 
 
Igår hade vi hembesök från bvc. Min barnmorska som jag har haft under graviditeten var också med. Jag frågade hur vi skulle göra när jag ville åka till gymmet, typ nästa vecka.  Men det var inte att tänka på enligt henne. "Du är nyförlöst!" fick jag till svar. Jag har inte bråttom med att träna och jag sätter Freja i absolut första rum men jag kan inte riktigt finna mig i att inte träna lite ordentligt på 6 veckor! Jag kommer att bli galen. Smyggjorde 40 armhävningar och det kändes ju bra. Jag ska självklart följa deras råd - vila och smygträna - det blir bra! 

Kommentarer
Postat av: josefin

Det är helt normalt att känna som du gör! Det är okej att känna sig ensam. Hoppas Freja kan sova mycket såhär i början och att inte magen krånglar allt för mkt på henne så det blir lättare för dig att vänjas vid att PJ jobbar. Du kommer absolut klara av det! En del dagar går galant och andra får man svetta sig igenom :)

Ang träning så låt kroppen vila från tyngre träning de där 6 veckorna, men framförallt lyssna på kroppen. Du får förbereds kroppen på träningen och köra promenader i väntan. Det tar 2 år för kroppen att återhämta sig helt efter en graviditet fick jag höra nyss.

bara att höra av dig när du vill!!

2013-10-04 @ 13:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0