Efterkoll

19 november, redan! Freja fyller 2 månader på dagen idag (och jag fyller 25 år och 5 månader på dagen idag! Information som är mycket intressant). Var på efterkontroll hos BM idag. Var tillbaka på inskrivningsvikten igen vilket hon tyckte var bra. Jag visste inte innan hur mycket jag vägde när jag var i sista graviditetsveckan men idag fick jag veta att jag gick upp 10 kg och att de nu är borta. Trodde att jag hade gått upp betydligt mer men icke. Skönt att de trillade av utan större ansträngning. Om psyket är bråkigt så verkar det fysiska gå rätt smidigt ändå.
 
Min rara lilla barnmorska avslutade besöket med att säga "ta det försiktigt med träningen och undvik löpning och hopp till efter jul". Jag berättade att jag redan har börjat springa regelbundet några gånger i veckan och att det fungerar väldigt bra. Sedan sa jag att hon skulle kolla resultatlistorna efter Stockholm maraton den 31 maj. Hon skrattade och skakade på huvudet. (Jag väntar med att hoppa så följer jag hennes råd till viss del - compliance!)
 
Snart kommer PJ hem. Jag sitter här med löparstället på och väntar.
Freja sover sött i sin babysitter. Lugnet råder i hemmet för tillfället.
 
Min lilla skrotis


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0