Midsommar

Midsommar firades ute i Fläckebo hos Henka och Matilda. En riktig sommaridyll och en riktigt somrig midsommar. Det enda som inte gick vägen var min insats i femkampen och min otroligt urdåliga vinnarskalle. Något att börja jobba med kanske? För hur kan ett ägg på en sked, en stövel och ett jäkla geléhallon som ska spottas iväg väcka så mycket vinnarinstinkt och sådan frustration.
 
Idag har vi rivit ut all gips i hallen. Det är vårt sista projekt innan höstens äventyr. Då har vi bara två små sovrum kvar att fixa iordning på övervåningen och så kan vi ta källaren när det finns tid. Även om det ibland har känts som att vi stått helt stilla så inser jag att så inte alls är fallet. Vi har ju inte ens bott ett år och är klara med kök, vardagsrum och hall. PJ har slitit och legat i flitigt. Jag har assisterat och försökt leka byggherre. I slutändan är vi nog ett rätt bra team.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åh, så mysigt det såg ut! Och vad vacker du är.

2013-07-03 @ 18:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0