Jag ska börja cykla!

Senaste veckorna har jag haft världens oflyt när det gäller allt vad bilar heter. Kanske är det något slags öde som försöker styra bort mig från vägen för att undvika att jag skadas ordentligt. Vad vet jag. Det började med att min lilla pärla (läs rostig skoda från -96) inte ville starta. Den har varit ett mysterium sedan dess. Igår skulle den vara fixad av några kunniga bilmekare. De hade kliat sig i huvudet i flera timmar åt vad det kunde vara för fel, men löst problemet och testkört bilen. De ringde sedan och sa att den gick felfritt. Jag och pappa åkte dit för att hämta bilen och då startade den inte... Hur stor är sannolikheten? Den gick som en dans tre timmar tidigare. Så jag har fortfarande inte fått tillbaka min skoda.
 
Det var den ena händelsen. Det andra som har inträffat var att jag körde på ett rådjur med vår BMW förra torsdagen. Så nu måste BMW in på lagning. Tur att man har försärking annars skulle skadorna ha kostat 17 000:- att reparera. Bra jobbat Therese! Hur gick det då, kanske ni frågar er? Jo med oss gick det bra, bambi dog troligen och jag hade ångest i flera dagar. Grät och grät över att jag hade dödat ett stackars oskyldigt rådjur.
 
Den tredje händelsen var igår. Efter en minst sagt omtumlande dag på jobbet skulle jag äntligen få åka hem. Klockan var då 17.30. Jag gick ut till bilen som jag har lånat av pappa (eftersom skodan inte fungerar). Då hade jag inga nycklar!!! De fanns ingenstans. Jag kände bara hur allting blev tomt och en stark känsla av orkeslöshet infann sig. Ville bara sätta mig ner på marken och skrika. Pappa som förhoppningsvis hade bilnycklarna var inte hemma, PJ jobbade sent och jag var strandad i Hallsta - hungrig och trött och gravid är ingen bra kombination. Efter att ha letat överallt efter nycklarna men bara hittat gräs, gräs, gräs och en och annan myra gav jag upp. Pappa kom tillslut hem och jag fick en extranyckel. Var hemma vid niotiden och hade inte ätit sedan halv elva. Kaos!
 
Nyckeln är nu återfunnen. Den låg på en buss som vi tog med skolan för att åka till Kolbäck för att se niornas avslutningsshow.
 
Så avslutningsvis
Trafiken vs mig 2-1
 
 
Håll tummarna för att vi får igång min lilla pärla. Vad ska jag annars köra skräp till returen med?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0