Renatus

Renatus - det latinska ordet för pånyttfödelse.

Precis så det är. Här.

Jag har märkt att jag är mycket för datum och årtal. Speciella datum för ett år sedan, två, tio, hundra.
Idag är en sådan dag som passar bra att titta tillbaka på vad just detta datum innebär.

På dagen 24 år sedan jag föddes.
5 år sedan jag flyttade till Linkan och startade mitt eget.
2 år sedan jag träffade PJ för första gången på dansgolvet på Blue moon bar (av alla ställen).
2 år sedan en helt ny resa i mitt liv tog sin början.
1 år sedan ett speciellt stort bröllop gick av stapeln i huvudstaden.
1 år sedan jag flyttade från trygga fina Linkan till Uppsala för den där kärleken.
4 månader sedan jag och PJ skrev på papprena om husköp.
1 år sedan jag skrev en sista rad på denna blogg...

Men nu - Renatus.

Jag tänker återuppta skrivandet här igen.
Om 10 dagar flyttar jag och PJ till vårt hus. Ett sådant overkligt stort steg i livet.
Jag längtar galet. Så jag antar att mitt skrivande kommer färgas av byggdamm och spackelfläckar.

Följ med om ni vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0