Vatten vatten

110 kvadratmeter golv inköpt,
kök från HTH beställt,
första timmarna på fyra veckors semester har startat,

Dags för förändring i hemmet!

 

Idag har jag stött på några svårigheter med att bo i hus. Först tänkt jag vara flitig och rengöra alla utemöbler från diverse fågelskit och svart smuts. Tänkte att vattenslangen kan ju vara bra att använda. Men fick fasiken inte på vattnet. Helt omöjligt. Och nackdelen med ett hus från 60-talet är att man inte ens fattar vilket vred som logiskt kan leda till att vatten kommer ut ur rätt slang. Så jag sket i det. Gnuggade alla möbler för hand.

 

Sedan skulle jag vara flitig och tvätta kläder som inte gjorts på 2 veckor. Kommer ner i källaren och vatten på golvet runt tvättmaskinen. Avloppsröret hade visst hamnat lite fel. Så där kom det ju vatten, men inte ur trädgårdsslangen. Smått irriterande.

 

Jag lär mig nog...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0