Kettlebells

Jag har testat någonting nytt, och som vanligt när jag testar något nytt så blir jag helt euforisk.
Jag har äntligen vågat testa kettlebells.

Galet vilken effektiv träningsmetod.
Pulshöjande utan dess like samtidigt som musklerna svider av laktatnivån.
Älskar verkligen känslan av att vara nära total utmattning, men att ändå orka pressa kroppen lite lite till.

Nu är jag nästan lite besviken på mig själv. Varför testade jag inte det här tidigare?
Nu ska jag ju flytta, och gymmet i Uppsala har inget pass med kettlebells. Men positivt är att det finns kettlebells som man kan använda. Får helt enkelt börja laborera själv. Tar med mig PJ och skriker på honom att han orkar lite till. Det här blir kul.

Beröm till Kristian som är grym på att köra slut på en.
Har inte gått på många pass på Campushallen under mina fyra år.
Men av de jag har gått på så är det ingen som lyckas köra slut på en på ett sådant sätt som Kristian.
Fast man är helt slut i varenda cell så kan man ändå inte göra annat än att skratta åt den underbar känslan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0