Irriterad

Nu ska jag byta bana för ett inlägg..
Det här är något jag stör mig så enormt mycket på. Så fruktansvärt mycket faktiskt. Det tjatas på om bensinskatt, oljehot, miljöhot, koldioxid, utsläppsrätter, att åka kollektivt, miljöhot.. ja allt! Ibland känns det som att vi borde skämmas över att vi åker bil. Och ja, jag kan inte förespråka att det finns någon anledning att åka bil korta sträckor - det är lathet och bekvämlighet.

MEN:

Varje morgon när jag är ute och går mina morgonpromenader så händer det...
Jag ser den där mannen stå på sin tomt och BLÅSA bort löv, frön och kvistar med en blåsmaskin. Vad i helvete är det då? Den drivs ju på bensin och lär ju släppa ut koldoxid och avgaser den med...
OCH - är inte det höjden av LATHET???
Detta gör mig irriterad. Vi kanske ska börja dra in på helt meningslösa redskap för att spara vår miljö lite mer. Jag kan ju tycka att bilen är en fruktansvärt mycket bättre uppfinning än en lövblås, eller snöslunga om så vill..
Nej folket - börja kratta upp era löv och borsta bort fröna så ska ni se att vi säkert minskar de onödiga utsläppen en hel del samtidigt som vardagsmotionen uppgår till de där kända "30 minuterna" per dag. Och vem vet? vi kanske förhindrar ett insjuknande i hjärtinfarkt eller stroke..

Så - nu har jag fått det sagt.
Åt helvete med lövblåsen!


Kommentarer
Postat av: Isabella

hahaha älskar inlägget;)<3

2010-05-26 @ 13:42:07
URL: http://isabellao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0