ännu en sjätte juni

6:e Juni.
dagen då jag skulle ha blivit född för 22 år sedan.
sveriges nationaldag.
en av de värsta dagarna jag upplevt, då för tre år sedan.

Kan inte förstå att det har gått tre år.
Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle kunna se ljust på framtiden igen.
Inte då.
Men det går nu.
Det går förvånadsvärt bra.
Man går igenom svårigheter - och man blir faktiskt lite lite lite starkare. Även om man får bära på vissa ärr..

Men jag har inte glömt, jag har inte slutat sakna.
Du skulle faktiskt ha varit med oss än. Du hade mycket kvar.

men det är ljust nu.
det är ljusa minnen.
6:e juni kommer så småningom bli en ljus dag.


Kanske en av de mest sanna låtar som gjorts:

 

Do you ever think
there might be another way
to feel better
just feel better about today
...
I bet you haven't hear a word I've said
If you've had enough of all your tryin' just give up
stat of mind you're in

...
If you wanna be somebody else
If you're tired of fighting battles with yourself
If you wanna be somebody else
change your mind

...
Have you ever danced in the rain
or thanked the sun
just for shining, just for shining
over the sea

...
The world's a show
and yeah, you look much better,
look much better when you glow

 


Kommentarer
Postat av: mamma

visst är saknaden enorm speciellt idag, men som du skriver blir man starkare efter varje tung sak man måste gå igenom. Håller med dig att mormor skulle varit med oss många år till, men nu finns hon i minnet ljust bevarat, hon är med oss alla dagar ändå. Älskar dig!

2010-06-06 @ 17:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0