När en stannfågel ger sig av

Tillbaka i rutinerna efter den bästa helgen..
Rutiner och rutiner: jag har solat, "pluggat", somnat i solen, ätit tonfisksallad i solen, lyssnat på sommar i P1, varit på gymmet och mosat totalt slut på benen och sedan sprungit intervaller... Lyxliv! Faktiskt. Så länge jag inte går in och kollar mitt bankkonto så kan man nästan tro att jag lyckats riktigt bra i livet!

Snart snart är det Lasse
Insåg just att han har släppt en ny singel
När en stannfågel ger sig av..
Och som vanligt när det gäller Lasses texter så känner jag mig träffad!

Torsdag kväll, Linköping, Magiskt!

<3

 

Jag sitter på ett tåg i en ödslig vagn, det luktar lite dig och mig
Jag har en ambition att jag ska bort någonstans
till samma syfte som jag har haft för dig
Jag blir trött på mig själv. Jag blir så destruktiv. Du fick inte följa med.
Jag har en situation med ett annat liv och du har ingen del i det.

Jag ska ingenstans, jag bara bryter lite is,
det sägs att allting vänder och det stämmer väl på sätt och vis.
När en stannfågel ger sig av.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0