Som Pippi Långstrump

En annan sak som gjorde mig så underbart glad idag.
Efter att ha traskat hem i regnet från tågstationen så öppnade jag min ytterdörr och kastade av mig väskan. På hallmattan låg ett rosa kuvert. Ett vanligt brev. Jag väntade inget sådant..

Sofia min vän!
Tack snälla snälla du för det fina brevet som kom helt oväntat.

Det gjorde mig så glad.

"Jag lyssnade på ett gammalt barnband som jag hade när jag var liten. Där är det en snutt med Pippi Långstrump. Du är lite som Pippi - klarar det du tar dig för, är grymt stark, har skinn på näsan och som Pippi säger i slutet av bandet: 'Poliser är det bästa jag vet, näst rabarberkräm' ... ...du är grym Therese - glöm aldrig det!"


Jag är så tacksam.
Så enormt tacksam.
Vilka underbara vänner jag har omkring mig.
Jag är lycklig!


Kommentarer
Postat av: jill

hahahaha, poliser är det bästa jag vet...så bäst!

2010-08-03 @ 14:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0