Degneration

Nu börjar nedbrytningen. Degenerationen av min kropp är i full fart!
  • Mystiska blåmärken på kroppen (kan iofs vara från helgens bravader)
  • domningar i underarmarna (Johan myntade så fint att det var karpaltunnesyndrom och att det snart blir operation)
  • Låsningar i ena höften som börjar kännas stelopererade...
  • Ont i benhinnorna, vilka jag aldrig har haft problem med tidigare
  • Konstiga och obehagliga kluckljud från ländryggen
Hur ska det sluta? Nu går det ju bara utför. Finns ju lixom ingen chans att förhindra denna process när den väl har startat..

För att göra allting lite värre så var jag på gymmet och körde ett tungt benpass. Körde droppset på benspark och bencurl. Helvete! Jag kunde inte gå efteråt. Var tvungen att sätta mig på motionscykeln och trampa bort det stumma. Lite bättre blev det - och jag tog mig till och med tid till lite stretch. Fick ju förklarat för mig idag att jag "helt seriöst borde börja stretcha". Jag vet!! men det är ju tråkigt och inte blir jag smidigare av stretching.
Nej nu ska jag sätta mig och rita min egna smärtkarta! Plugg och insikt i ett..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi har fått höra från alla våra lärare att det inte finns några bevis för att stretching är bra.. Förutom om man är stel så blir ju muskeln längre. Så nu har nästan hela våran klass slutat att stretcha. =)

2009-09-15 @ 21:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0