Jag vet vad som gör mig glad!

Börjar bli lite trött nu. Känns att jag gick upp klockan 4.45 och gick ut på morgonpromenad. Idag mötte jag inte en enda människa. Jag älskar tidiga morgnar. Om det bara kunde bli minusgrader igen. Jag vill ha frostgnister på marken, kyliga kinder och rökandetag. Jag älskar det. en tidig frostmorgon, minusgrader och stjärnklart - ååh!

Praktiken idag gick galant. Tog egna patienter och jag är en mästare på jontofores nu. På eftermiddagen ledde jag ett bassängpass. Jag var ärligt lite nervös innan. Som ni alla vet är jag ingen pass-människa och framförallt ingen som leder pass. Men det gick hur bra som helst. Jag blev så glad. När jag stod där uppe på rampen och ledde passet så fick jag en underbar känsla inom mig. Jag kommer älska mitt jobb! Herregud vad jag kommer att trivas. Jag älskar att se människor träna. Jag älskar den speciella känslan som bara infinner sig efter ett träningspass. Jag blev lycklig!!

I ren eufori gick jag till gymmet och körde bröst/biceps. Körde så hårt att jag blev svag. Det var skönt!
har fortfarande inte lagat punkteringen på cykeln. Meningen med det? Kanske tappar något kilo gratis av alla promenader som jag gör varje dag då jag inte har cyklen. På köpet får jag ordentliga skavsår - men de tar jag med glädje.
Fiskdag idag: Tonfisk och sen - hör och häpna mina vänner - lax!!

Om jag någon gång tappar gnistan - påminn mig då. Påminn mig om vad som får mig att må bra. Påminn mig om vad som får mig att känna mig levande. Påminn mig om min kärlek. Min kärlek till träningen!

Finns mycket att jobba på...
och det jobbas på utav bara fan!


Kommentarer
Postat av: Mackan

Vafan Therese, Du har ju lika stora biceps som biceps....

2009-10-21 @ 19:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0