Intervaller är döden

För det första: tack Sofie! Ibland behövs en vän mer än man kan tro.
För det andra: jag måste sluta lyssna på lågstämd musik (men jag kan inte)
För det tredje: jag är feg ibland. varför säger jag inget? Kanske märks det ändå vad jag känner?

Tog mig ut i den mörka regnkvällen och sprang intervaller.
Först körde jag 90-100% i 60 sekunder och gjorde 20 upphopp för att sedan direkt springa samma sträcka tillbaka allt vad jag orkade och då göra 20 armhävningar och situp. 5 gånger. Jävlar! Jag dog. Jag spydde. Jag kom nästan inte hem.

Sen tycker jag förövrigt att vi ska börja med att vrida tillbaka klockan lite oftare.. Det är skönt att vinna en timme - helatiden!

Ny vecka imorgon.
Ännu mer hårda tag. det krävs verkligen.

Träningen nästa vecka planeras som följande:
Mån: morgonpromenad + gym (bröst/biceps)
Tis: Morgonlöpning + gym (ben/vader)
Ons: Morgonpromenad + gym (axlar/mage) + cardio
Tors: Morgonpromenad + gym (rygg/triceps) + spinning
Fre: Morgonlöpning
Lör: vila
Sön: Intervaller

Jag sprang som fan - bildbevis finns!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det där bildbeviset är en falst källa. Alla som kan läsa förstår att det där inte är uppkommet av din löpning utan faktiskt från dina situps. Jag är ledsen att såga dig på det här viset. Men det är viktigt att man analyserar källkriterierna.



Beroende

Äkthet

Samband i tid och rum

Tendens



Och i det här fallet kan man säga att du faller lite på äkthet och drar in en liten smula tendens också. Vilket gör att denna bild är ytterst oanvändbar.



(skämt och sido hun)

2009-10-26 @ 11:24:46
URL: http://baramikaela.webblogg.se/
Postat av: sofie

Tack själv. och fy faaan va duktig du är!

2009-10-26 @ 17:39:29
Postat av: Stefan

Som en sann vän av C.S.I. så måste jag säga att bildbeviset inte ljuger, finns ingen chans att de små isolerade öarna av lera skulle kunna uppkomma vid en markkontakt vid sit-ups, dessa kan bara uppkomma efter att små lerpartiklar slungas mot jackan med en stor kraft som bara kan uppkomma när man springer riktigt fort.... Dessutom har jag stor egen erfarenhet av hur kläderna ser ut efter ett tufft intervallpass på hösten.... sen kan du ju analysera dina källkriterier hur mkt du vill, det kommer aldrig slå praktisk erfarenhet iaf (kan du ju hälsa Pär, som jag antar har lärt dig det), så ut och spring intervaller Mickis... (:

2009-10-26 @ 19:49:53
Postat av: Mikaela

"regnkvällen och sprang intervaller." citerar Therese egna ord. Med regn uppkommer lera. När man lägger sig ner och gör situps i lera, tar kläderna upp de blöta och de leriga. Sedan kan detta avbilda sig som en grå fläck på klädnaden. Sen att de mindre grå fläckarna är "intervallfläckar" kan jag sträcka mig till. Men inte en chans att det enbart är löpningens förtjänst i detta regniga höstsverige.

2009-10-26 @ 21:59:31
URL: http://baramikaela.webblogg.se/
Postat av: Therese

haha, jag kan inte sluta skratta.. jag gjorde situps, men det gav mest fläckar på baken.. jag sprang det snabbaste jag kunde - vilket resulterade i fläckarna på ryggen.. haha! Stefan får nog rätt där Mickis.. sorry! :)

2009-10-26 @ 23:02:00
Postat av: Anonym

För att citera dina egna ord "Det där bildbeviset är en falst källa. Alla som kan läsa förstår att det där inte är uppkommet av din löpning utan faktiskt från dina situps"

"Men inte en chans att det enbart är löpningens förtjänst i detta regniga höstsverige. "

Hm, först sprang hon inte alls, sen sprang hon visst... sen anklagar du bildbeviset för att vara falskt, förlåt falst var det visst ;), sen så är det plötsligt intervallfläckar på jackan ändå.... hur ska du ha det egentligen?

"Med regn uppkommer lera." Det är inte alls säkert, själva regnet består vad jag vet bara av vatten. T ex om det har regnat på min bil så är den ju inte täckt av lera, eller hur?

"När man lägger sig ner och gör situps i lera, tar kläderna upp de blöta och de leriga." Ja faktiskt så är det så, du har har faktiskt rätt! men... var någonstans står det att Therese lade sig i lera? Jag tror faktiskt hon valde en plats som inte var lerig, så gör faktiskt de flesta människor. Troligtvis är det då som en hel del av intervallfläckarna smetades ut.

Hm, du säger emot dig själv, du vrider och vänder på den tillgängliga faktan, du gör antaganden som inte håller en närmare granskning..... inte bra Mickis, inte bra...



(är jag för dryg får du mobba mig på måndag när vi ska spela volleyboll..... :))

2009-10-26 @ 23:02:51
Postat av: Stefan

Tack Therese :)

2009-10-27 @ 15:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0