Beroende

Jag har blivit beroende. Och denna gång är det något så konstigt som i kanel. Helt sjukt. Fattar inte varför jag känner sånt sug efter kanel. Har typ kanel på allt.. Sjukt! Vad lider jag av för brist då? Jag har ju den teorin att om man plötsligt blir extremt sugen på något så är det kroppens sätt att styra en vitamin/hormonbrist som kanske råder i kroppen. (finns säkerligen inget evidens för detta - men jag tror så).

Kanel hur som helst:
Positivt - Minskar risken för diabetes genom att kontrollera blodsockerhalten.
Negativt - Innehåller ämnet kumarin som kan ge leverskador.

Jag fortsätter att krydda på med kanel!


Kommentarer
Postat av: Camilla

ÄR DU GRAVID!????

2009-11-09 @ 17:00:35
URL: http://camno.blogg.se/
Postat av: Isabella

Varför skulle hon vara gravid när hon är sugen på kanel? :O hehe. Det är bra syster. erkänn du äter tonfisk och kanel snart ;)?

2009-11-09 @ 17:05:18
URL: http://isabellao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0