Som en rökt kolbit

Nu är det snart dags att sova.. Imorgon när klockan ringer (05.20) är det dags att ta morgonpromenaden som alltid innan en tenta. Gå igenom allt i huvudet. Äta en superfrukost och åka till clinicum och göra ledundersökningstentan! Det ska gå bra! håll tummarna..

Jag är glad att jag har överlevt dagen och inte slutat mina dagar som en inbränd liten kolbit.
Jag skulle göra lasagne. Jag var ensam hemma. Jag brukar inte laga mat.
Igår när vi gjorde kyckling så hamnade det massa olja på ugnsbottnen. Jag glömde bort det. Idag när jag stod och gjorde köttfärsen för att sen stoppa in lasagnen i ugnen började det lukta väldigt illa. Det luktade hemskt illa. I typ 20 min. Sen öppnade jag ugnen. JÄVLAR! Det bolmade, och det nästan brann. Det var ett tjockt rökmoln som täckte hela taket i alla rum i lägenheten. Brandvarnaren tjöt, ugnen var varm, det luktade helvete, köttfärsen fräste på plattan och jag hade panik!!!

Fan, jag ska inte laga mat.. Sisådär 8 timmar senare så har äntligen lukten försvunnit från lägenheten.
Tur att ingen ringde brandkåren. Det bolmade ut rök från fönstret.

Jaha, tenta var det.
FOKUSERING!

Kommentarer
Postat av: Isabella

hahahahhaha! jag höll på att dö utav skratt, jag ser verkligen vilken panik du drabbas i i det där tillfället. Du är allt för söt du, du får komma hem så ska syrrorna visa hur man lagar mat. Håller tummarna för dig imorgon. Älskar dig mest och saknar dig otroligt mycket =/

2009-05-24 @ 23:31:49
URL: http://isabellao.blogg.se/
Postat av: Julia

Hallå där.

Halkade in här på ett bananskal och inser att vi har tenta på samma dag. Jag antar att du känner som mig att det ska bli extremt skönt när det är över och "sommarlovet" kan börja. :) Jag hoppas det tentan gick lysande och att du får en underbar sommar. Kram kram / Julia

2009-05-25 @ 11:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0