Sorgligt KD

Något som gör mig jävligt upprörd är KD:s nya förslag om att man ska få en premie på 10 000:- om man skaffar barn. Vafan? vad är det som händer? Inte fan vill jag att min skatt ska gå till de som själva väljer att skaffa barn. Det är väl (ursäkta mig) tamefan upp till dem själv - då får de finansiera det på egen bekostnad också. Hur kan man ens lägga ett sådant förslag? Detta skulle kosta den svenska staten några miljarder, och jag undrar: Finns det inte ganska många hål i dagsläget som dessa pengar skulle göra väldigt stor nytta.. Jag tänker skola, skolmat, äldreomsorg, sjukvård, löner till alla som är underbetalda.. ja vafan! Skaffa barn gör man inte för pengar! Det är sjukt.. Men så är det ju kapitalism och så är det ju kristdemokraterna .. Det säger väl sitt..

Ge mig ett val så jag slipper dessa blåmesar!





Över till annat för att lugna mina nerver:
idag var det väl inte min bästa dag på gymmet. Hade inget tryck alls. Tråkigt..
Men det blir nya tag imorgon. Sista veckan med ap-tungt sen blir det nya övningar och tillbaka till tråkiga 12 rep i några veckor för att vila lederna lite. (kan behövas)

Mycket som blir klart i skolan efter den här veckan. Men det är också lite att göra som ska vara klart denna vecka. Bara bita i..
Idag kändes det äntligen som vår. Skinnjackan och solbrillor var på! Man får ta vara på det lilla..

Nu är det dags för käk..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0