Pepp, pepp, pepp - på allt!

Jäklar i min lilla låda. Nu har energin hittat tillbaks i min kropp igen. Känner mig för första gången på väldans länge utvilad och full av energi när jag vaknar på morgonen. Trots att benen lider av smärtsam träningsvärk ocj kroppen är stel så är det mentala fullt av styrka. Härligt!

Var med Johan på gymmet klockan nio imorse. Axlar/mage var det som stod på receptet! Gick riktigt bra. Klarade 13kg i hantelpress med Johan som stöd bakom, men han behövde faktiskt inte göra någon insats. Så det är en grym förbättring för min del. Jag har verkligen varit klen i axlar, men nu börjar det gå finfint..
6 axelövningar blev det, sen gick jag på mage. Körde "mördarbänken" som PT-killen på gymmet ville kalla det. Det är sjukt vad man kramar ur magmusklerna. MEN belly-backen är inte bra för mig.. utan Johans hjälp upp skulle jag nog hänga kvar i ställningen än.. Funktionellt?!
Efter det körde jag massa övningar på pilatesboll. När jag gick och lämnade tillbaka bollen på dess rätta plats sa PT-killen att jag hade fått en guldstjärna i kanten nu.. Han sa: "du kör mördarbänken, en massa bålstabilitet och lägger tillbaka grejerna på rätt plats, så bättre kan det inte bli".. Jag strålade som en sol!




Jag kan faktiskt vara lite funktionell ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0