Öronproppar mot sömnlöshet

Något är galet. Jag kan inte sova. Jag är inte trött klockan tio på kvällen som jag brukar. Sitter uppe till småtimmarna. Tvingar mig i säng, ligger och läser, räknar baklänges, gör allt.. men kan inte somna. Inatt låg jag från klockan ett till halv fyra och vred och vände mig. Sen får jag panik för jag vet att jag måste sova annars är det en tidsfråga innan jag blir förkyld. Men runt halv fyra börjar ju fåglarna kvittra. HELVETE! Det börjar ljusna. Nu är det kört. Något är riktigt riktigt galet då jag använder öronproppar för att ta bort fågelkvitter som brukar vara det underbaraste som finns eftersom jag älskar tidiga morgnar. Men inte! Öronproppar blev det. Klockan tickade på.. Kunde verkligen inte somna. Tittade på klockan sista gången 05.15.. Och jag gick upp 6.45. Stabilt. Var inte ens trött. Så gick ut på en morgonpromenad. Jävlar vad jag gick..

Nu ska jag åka till gymmet och köra ett tungt ryggpass.
Ikväll blir det jobb.


Vad skulle jag göra utan dig?


But I see your true colors
shining through
I see your true colors
and that's why I love you
so don't be afraid to let them show
your true colors
true colors are beautiful,
like a rainbow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0