Egen produktion

Nu är det äntligen sommar ute. jag har faktiskt längtat sjukt mycket, även om jag vet att jag kommer vara aptrött på värmen om några dagar.  Inte så mycket jobb för min del längre.. detta är problemet med att inte vara fast anställd. De som styr - eller tror sig styra - kan göra precis som de vill med en. Men inte med tessan inte..  Så det ordnar sig nog det där också..

Annars sitter jag mest på balkongen och pratar med min tomatplanta. Den börjar få gula små blommor nu. Jag och Markus följer lillens utveckling med brinnande intresse. Snart behöver man ju inte betala 39.90 kr/hg för tomaterna.. Vi behöver bara gå till vår kära lilla planta i zinkhinken på balkongen. Höjden av lycka!

Nu ska jag svira om och cykla ner på stan med Markus. Tänkte leta upp en fin och lång shorta.. Det ser så sjukt sommrigt ut med sånna.. Lika bra att spendera nu, värre tider kommer..

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0