En god gärning

Sjukt trött jag är. Trött på jobbet. Ush, orkar inte den där stressen längre. Nej, nu räknar jag ner arbetspassen. Det är faktiskt bara fem stycken kvar nu.

Lite roligt var det i lördags när jag jobbade. Hittade en plånbok. Och ja, jag vet, man ska inte kolla i andras plånböcker, men det var ju lördag och polisstationen har inte öppet. Så jag fick fram ägarens namn och ringde hem till markus som kollade upp hennes nr på eniro. Sedan ringde jag hem till henne. Herregud, jag visste inte att man kunde bli så glad som hon blev för att hennes förlorade plånbok var återfunnen. Hursomhelst så fick jag hela 200 kr som tack för hjälpen. Jag propsade och sa att jag inte ville ha någonting. Men, hon var finska - det räcker att säga så. (envis med andra ord)

Så 200kr rikare för att göra en god gärning. Jag hade varit lika glad utan dem. Det värmde verkligen i hjärtat att hon blev så glad.

Förövrigt så regnar det nu - äntligen!
Köpte playstation och singstar i förrgår. Orkar inte med värmen så måste ha något att göra inomhus istället.
Markus och jag spelar fifa hela tiden. Men jag blir så sur när jag förlorar, så då måste vi ta paus.

Ikväll ska vi till Erik och spela risk. Hoppas att jag inte förlorar!


Ge mig mer regn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0