En trevlig kväll slutar på akuten

En vecka kvar till studiestart! Det tar sig.

Gårdagen var det fest inplanerat. Och fest blev det. Så jäkla roligt var det. Även om kvällen slutade på akuten för min del. Hur som helst. Disa, Flisan och jag åkte till systemet och införskaffade starka drycker till bålen som vi skulle servera. Nice! Sen blev det till att handla ingredienser till snittarna som vi bjöd på. Riktigt goda. Disa och Flisan gjorde ett kanonjobb med snittarna, medan jag satt på en ölkorv och en melonbit på en tandpetare. (hur kom det sig att jag fick göra den simpla grejen??!)

Folket från Netto kom runt åtta. Härligt att så många kom. Och det var riktigt roligt hela tiden. Utmanade några i singstar också. Dock lät det nog inte allt för vackert.

Vid midnatt tog vi vårt pick och pack och drog ner på stan för utgång. Det var då som flisan druttade omkull, och hjälte som jag skulle vara så försökte jag ta emot henne och fick handen under. Kändes som det smällde ganska bra i vänsterhanden. Gick in på krogen iaf, men gav upp det ganska snabbt. Ringde markus som kom och mötte mig, sen gick vi till akuten. Så jädrans ont i handen hade jag. Men där fick man ingen hjälp inte. Den enda ortopeden som arbetade på en lördagkväll (!) skulle operera hela natten. Så jag fick lite smärtlindring sen var det bara att knalla hem och försöka sova.

Klockan åtta imorse satt vi återigen på akuten. I TIMMMAR! Ända tills markus blev arg på allt väntande och sa till. Hursomhelst så var det ingen fraktur, men en rejäl stukning som kommer ta ungefär två veckor att läka. Så det blir högläge och smärtlindring. Själv så är jag glad att jag slipper gips på nolleP

Men, tack för en supertrevlig kväll nettogängen!


Världens bästa gäng, va?

Kommentarer
Postat av: Flisan

Ojojoj nu har jag verkligen ställt till det. Hur mår du?? Jävla fyllo är jag som inte kan gå vettigt själv. Men kul hade vi! Hoppas handen hinner bli någolunda bra tills du ska bli seriös och plugga.. Jag får komma förbi någon dag och hämta den finfina presenten vi fick. (vad är det för ersättning för sveda och värk nuförtiden?) Ha det! Kramkram

2008-08-18 @ 20:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0