Förtvivlan

Varför är den här mardrömmen så lång? Varför är den så hemsk?
Nu vill jag vakna.

Jag vill inte.
Förtvivlad, ledsen, övergivet, panik, tröstlös

Låt det bara vara en dröm. Snälla snälla snälla någon. Jag gör vad som helst. jag gör verkligen vad som helst. Om jag bara får vakna upp och allt är som vanligt igen. Snälla.. någon? Jag vill inte. Kom tillbaka, en gång - bara en gång. Låt mig få vara i din famn, låt mig få skratta tillsammans med dig, låt mig få göra någonting med dig. bara en gång till.
........ en gång till...


Då jag vet att jag gjort allt jag kan
ger jag mig rätten att ge upp
det blir aldrig bättre
vi kommer aldrig närmre
vi är aldrig starkare
än vår svagaste punkt

Kommentarer
Postat av: SE

Tro, ork och lust är lätt att tappa
Lätt när stora drömmar trängs med saknaden
Och vinden blåser hårt emot din kappa
Men i sinom tid så vänder allt tillbaks igen
Håll ut! Håll ut!
Förr eller senare spricker en bubbla
Håll ut några dagar till
Guld är inte det enda här som glimmar
När jakten går på allt som liknar räddningen
Och lyckan varar bara några timmar
Det är inte den vi söker, inte den min vän
Håll ut, Håll ut...
Världen ligger helt i dina händer
och allting ser så gulligt ut från ovan
Himlen ser så praktfull ut från marken
Håll näsan över ytan tills det vänder
Håll ut, Håll ut...
(Winnerbäck, Singel, 2001)

2007-06-10 @ 23:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0