"Hon hade stringtrosor"

Jag är så jävla förbannad. Måste redan nu varna att språket och ordvalet i detta blogginlägg kan bli lite aggressivt.
Jag, Madde och Jojo var på bio ikväll. Vi valde att se: "säg att du älskar mig". Redan efter tre minuter undrade jag vad det var för jävla fjortisfilm vi hade valt att se. Men det ändrades ganska snabbt. Flickan i filmen blev våldtagen av två av sina klasskompisar. Hon reagerade väl som de flesta tjejer som blir utsatta för detta sjuka, förskräckliga, obeskrivligt hemska överfall - hon valde att inte anmäla, att inte berätta för någon och bara försöka stryka ett streck över hela händelsen.

Redan då blev jag förbannad.
Det värsta var att filmen inte var speciellt censurerad. Jag klarade inte av att titta. Hur fan i helvete kan vissa (observera vissa) killar vara så in i helvetes sjuka i huvudet? Hur kan en människa sjunka så lågt? Hur fan kan alla jävla medmänskliga spärrar som normalt finns inom en bara försvinna sådär? Jag fattar inte... Okej, nu var det en film, men det har hänt. Det händer vareviga jävla dag. VARJE DAG! är det någon som ska försöka ta tag i problemet påriktigt? När?
Våldtäkten på filmen var hemsk. Tjejen blev itvingad sprit, blev jättefull och sedan utnyttjad. Hon blev fasthållen av den ena och påsatt av den andre. När båda äcklena hade "fått sitt" var de inte nöjda. Nej de skulle sabba henne totalt, (om det ens gick att förstöra henne mer).
De jävla svinen drog upp en flaska i anus på henne också. Sen lämnade dem henne.
Jag var så jävla upprörd. Jag vet att det var film, men det spelar ingen roll. Läs vilken dagstidning som helst, det står överallt.
"Flicka våldtagen av sex män", "Flicka överfallen under joggingtur", "Flicka sexuellt utnyttjad i skolan", "Flicka överfallen efter krogen". När fan ska samhället vakna?

Jag tänker fan inte tollerera eller acceptera att det ska vara såhär. Tycker inte att någon annan människa ska göra det heller. Hur fan ska man få dessa sjuka killar att fatta att man, bara för att man inte kan skaffa sig en riktig tjej på ett ärligt sätt, inte har någon som helst rätt i världen att överfalla en tjej. Fattar de inte hur mycket det förstör?
Jag skulle vilja se en siffra på hur många våldtäckter som begås i Sverige varje år.
Hur många av dem anmäls?
Och det värsta av allt - Hur många av de anmälda får ett straff.

På filmen idag så frågade försvarsadvokaten till killarna frågor som:
- Vad hade du på dig? jaha, kortkort kjol, utmanande linne och stringtrosor.
VAD SPELAR DET FÖR JÄVLA ROLL?
Så man ska alltså inte få ha vilka trosor som helst, han menade alltså att om man har string så får man skylla sig själv om man blir våldtagen, eller att det skulle kunna vara ett försvar för förbrytarna (ursäkta, äcklena).
Då kunde jag inte hålla käften, så jag sa rakt ut i biosalongen: Men vilken jävla gubbjävel.

Nej, ush.
Jag är så upprörd, så förtvivlad.
Det är ett sjukt samhälle vi lever i. Det kan inte vara friskt då tjejer måste köpa överfallslarm, knyta nycklarna i handen, vara spänd hela vägen hem från krogen eller till och med skolan. Då kan inte samhället vara lyckat. Är det rätt att tjejer, varje gång de går ensamna, ska få en klump i magen då de går själva hem? Att de varannan sekund tittar bakåt för att se att man inte är förföljd, eller att tjejer skippar löprundan efter klockan sju på kvällen?
Fan.
Något måste göras.
Nu.
DETTA FÅR INTE ACCEPTERAS

Jag är jävligt trött på det här nu.
Alla borde se filmen och fatta hur jävla sjukt det är.
Jag hoppas att den väcker samma känslor hos dig som den gjorde hos mig - om inte kanske du ska ta en ärlig funderare på om du verkligen är en frisk människa.

/Tess - upprörd, ledsen, arg, besviken och jävligt, jävligt förbannad.

Kommentarer
Postat av: Monica

Jag håller med dig i det du säger! Jag måste bara se filmen, fast man kanske bara blir ännu mer förbannad över hur allting fungerar och ser ut idag..?

2006-09-04 @ 16:58:33
Postat av: Victoria

Jag såg en teater om en tjej som jobbade i en butik och blev våldtagen i den. De hade valt att visa allt på scenen för att väcka känslor och debatt. Jag grät jättelänge och mådde jättedåligt, men jag tycker att alla måste se sånt - speciellt killar för jag tror det är viktigt att de skapar opinion och tar ställning emot. Det blir lätt en gruppgrej du vet, och det är helt sjukt. Du skriver bra Therese och det är bra att du blir arg ! Jag blir också förbannad, fyfan alltså !

2006-09-24 @ 18:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0