Förändring

Imorgon börjar skolan igen. Jag börjar 3:an. Kan inte riktigt förstå hur fort det har gått. Nu är det bara ett enda år kvar i skolan. Det här var mitt sista "riktiga" sommarlov. Det känns lite vemodigt faktiskt. Men det var värre förut. Kom ihåg när jag skulle sluta 9:an. Jag var helt förstörd. Det känndes ju så tryggt, som att man skulle gå i skolan förevigt. Men nu inser man hur fort tiden går. Det har snart gått tre år sedan jag vred om nyckeln till mitt skåp på högstadiet.

Förut hade jag panik. Jag hade planer - trodde jag. Men så helt plötsligt visste jag ingenting.
Helt plötsligt försvann dessa panikartade känslor, i och med att jag träffade en underbar person.

Med dig Markus är jag inte rädd för hur det kommer bli i framtiden. Det känns så tryggt redan.
Nu vill jag bara att det här året ska flyta på utan allt för många motgångar.
Sen är det du och jag. <3

Tänk vad en enda människa, om det är rätt människa, kan förändra hur man ser på sin tillvaro.
- allt till det positiva.

Det blir en ganska lätt första vecka i skolan.
Imorgon är det upprop.
På onsdag ska vi slutföra den idividuella kursen frilufsliv. Ska bli grymt kul att paddla i tre dagar. Hoppas bara på bra väder. Annars blir det lite slitsamt.

/Tess

Since you won my heart, my love
I’ve never been the same
I need your love to feed it
Like a flower needs the rain
Somethings, they will never change
Babe, you know it’s true
I live for you only, it’s all that I can do
Waiting for you baby
Hungry for your love
No I’ll never get enough

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0