Träningsmål

Jag har funderat på en sak under nästan hela graviditeten. Saknar löpningen så otroligt mycket och det är just löpningen som har fått stå tillbaka under graviditeten. Jag har kört en hel del crosstrainer och promenader men saknar den där bultande känslan i bröstet från ett riktigt tufft intervallpass eller att känna hur stark kroppen är under en löprunda i medeltempo. Den där känslan av att det inte finns något stopp.
 
Jag har under hela graviditeten kunnat styrketräna och har faktiskt ökat i styrka lite, så det är verkligen konditionen som behöver återupprättas efter förlossningen.
 
Därför...
har jag bestämt mig för att mitt träningsmål framöver är att springa Stockholm Maraton den 31 maj 2014. Kanske är det ett högt satt mål eftersom det kommer vara cirka åtta månader efter förlossningen. Ska självklart ge mig tid för återhämtning av bäcken och liknande. Så ett halvårs effektiv löpträning räknar jag med. Jag tror att jag klarar det. Jag struntar i alla tidsmål. Mitt träningsmål är att genomföra loppet.
 
Nu var det ute, nu var det bestämt!
Hejar ni på mig?
 
 

Kommentarer
Postat av: Evve

Jag hejar alltid på dig

2013-09-18 @ 19:30:19
Postat av: Isabella

Jag hejar på dig! Och skulle vilja genomföra de med dig! Men orkar nog aldrig springa ett helt maraton!:)

2013-09-19 @ 12:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0