Egen tradition

Söndag igen. Tycker att veckorna går så himla fort. Snart är Freja hela tre månader. Snart är det dags att leta jobb. Har bestämt mig för att inte oroa mig över jobb och liknande nu eftersom jag inte kan göra så mycket åt situationen. Efter nyår har jag bestämt att det är dags att ta tag i jobbsituationen. Så struntar i att oroa mig och bry mig i hela två veckor till. Underbart!
 
Helgen har varit så mysig. Vi införde en liten familjetradition i fredags. Då var nämligen jag, PJ och Freja till Irsta kyrka och tittade på luciatåg. Antar att vi kommer att göra det varje år hädanefter... och vips så kommer vår lilla Freja gå med i tåget som tärna eller tomtenissa.
 
Idag gjorde PJ ett ryck med att färdigställa köket. Så nu sitter kaklet på plats. Vi kanske inte ska prata högt om att det nästan har tagit ett år att göra klart köket, och det saknas fortfarande tak- och golvlist. Vi får skylla på att det kom annat i vägen.
 
Denna vecka ska det julpimpas i huset, och vi ska skaffa vår första gran. Jag har längtat efter att fira jul i mitt egna hus med min egna familj.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0