Teknikens (underbara) värld?!

Jag hatar tekniska prylar. Jag hatar mobiler, internet, trådlösa nätverk och routrar.. Inget vill ju fungera så fort jag ska använda mig av dessa "fantastiska" prylar som mänskligheten inte skulle klaaaara sig utan..

FAN!

Tågbiljetten ville inte komma till min mobil. Nehe. Och SJ är så jäkla noga med att informera om att "det inte går att resa utan incheckad biljett" Men vafan. Då får dem väl ta och skicka biljetten då. nej istället måste jag slösa pengar på att sitta i deras telefonkö och vänta... vänta... vänta.. Sen får jag prata med en på SJ som säger att han ska skicka biljetten igen. Tror du att den kom denna gång? ICKE!
Nu skiter jag i det och reser utan biljett.

Sen har vi ju fenomenet datorer, internet och trådlösa nätverk. Jesus! Inget fungerar bara för att jag lite snabbt och smärtfritt skulle skicka över musik från markus dator till min.

Tekniken kommer leda till min död i form av en hjärtinfarkt.
Jag vill att vi ska bli jägare och samlare igen.
Inte fan behövde man internet för att döda en björn, plocka lingon och blåbär eller samla ved.
Men nu behöver man tydligen internet och datorer och mobiler och allt annat jäkla teknisktskit till ALLT!
Jag är arg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0