Så vill jag ha det

Det är skönt med lov.
Helt plötsligt vaknar man utvilad på morgonen. Bara för att känna känslan att jag behöver verkligen inte göra någonting alls idag om jag så vill..

Men plikten kallade i alla fall imorse. Var till vallokalen och röstade.
Vänstern fick min röst. Kan inte tänka mig något annat parti. Gillar inte EU, gillar inte överstatlighet.
Jag gillar inte jordbrukssödet som gynnar de största bönderna i EU samtidigt som vi kastar ofantligt mycket mat överallt i världen. Om vi nu har kapitalistiska krafter som styr, vilka annars brukar mantra att det är efterfrågan som ska styra produktionen.. varför gäller inte detta jordbruket? Vi kastar sjukt mycket mat, vi slaktar djur i onödan och detta fortsätter att stödjas ekonomiskt. Så vill inte jag ha det..

Jag röstar på vänstern för att det är för många främlingsfientliga partier som får makt runt om i europa. detta skrämmer mig. Men framförallt så röstar jag på vänstern för att:

"Vänsterpartiet kommer att fortsätta kämpa för fackliga rättigheter och för den svenska kollektivavtalsmodellen som utmanas av EU-systemet med dess fördragsfästa högerpolitik. Vi accepterar inte att företagens vinstintressen ska gå före rätten till trygga arbetsvillkor och rimliga löner. Vi kräver att strejkrätten och rätten för svenska fackförbund att kräva kollektivavtal också av företag från andra EU-länder garanteras. Vi vill samarbeta med vänsterkrafter och fackföreningar i hela Europa för att bekämpa social dumpning och stärka löntagarnas rättigheter."

Tänk den dagen när jag kan få min kära sambo att inse vad samhället behöver!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har försökt få honom att inse det i snart sex år. Det är näst intill omöjligt. Tyvärr ;)

2009-06-08 @ 17:23:45
Postat av: Peter

Jag har försökt få honom att inse det i snart sex år. Det är näst intill omöjligt. Tyvärr ;)

2009-06-08 @ 17:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0