I år är jag ingen badkruka..

Första doppet är avklarat.
Igår skulle jag och Annie plugga så fint i trädgårdsföreningen. Men det gick ju inte. Fy satan vad varmt det var. Till råga på allt så hade Annie en filt av ull. Jag svettades ihjäl. Så då kom Annie med den brijanta idéen om att åka och bada. Lite knäpp tyckte jag allt att hon var. Det var ju bara första juni. Själv så har jag ju inte badat ute sen jag flyttade till Linköping. Alltså på 2 år. Så är det när man är badkruka.

Hursom, Bergs slussar blev det. Johan följde med. Annie och Johan var som små barn när vi kom fram.
"Vart är havet"
"är vi framme nu"
"vart ska vi bada"
"har dom glass?"
"åh, kolla det finns minigolf"

haha, bra!

Blev i alla fall ett dopp i Roxen. Annie var i först och jag var i sist efter att Annie hade skvätt ner mig. Elakt.
(jag börjar känna mig gammal. Doppar mig som mamma nu. Först tar det väldans lång tid att gå i vattnet mer än til knäna. Sen måste man badda vatten på armar, axlar och bröst innan man kastar sig i med ryggen först.)

Sista dagen med plugg.
Dags att repetera.
Over and out





Sommaren kan bli äckligt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0