En olaglig hemfärd på cykel

Ja jädrans du. Idag har jag inte varit på topp. Varför ska min kropp straffa mig så hårt när jag är ute och bedövar mina sinnen? det är först nu, hur många timmar som helst efter sista drinken igår kväll, som jag kan kalla mig för människa igen. Ska förtydliga att det är arten homo sapiens och inte homo sapienssapiens. Den arten övergår jag till efter ytterligare åtta timmars sömn.

nej ush.

Annie och jag var iväg till Tornby och köpte tält, presenning och liggunderlag. Nu är det packat och klart för FESTIVAL!

Dags att städa huset. Imorgon kommer pappa hit med den nya underbara tv:n.
det kommer bli bättre än bäst.

Förövrigt.
Igår hade jag tur. verkligen. Johan och jag var så förståndiga och åkte hem hyffsat tidigt. (till ingen nytta för baksmällan, visade det sig ju). När vi nästan var hemma kom en polisbil krypandes upp brevid oss. "jävla helvetes skit jag har inte råd att betala böter för avsaknad av cykellyse" var den första spontana tanken. Det var läskigt. Fick typ hjärtinfarkt (den övergående sorten). Som tur var körde polisbilen bara löjligt sakta och struntade i att stoppa två förståndiga cyklister som inte ville annat än hem...

Ibland har man tur!
Kommer sakna alla vännerna otroligt mycket.
Alla åker hem till sina "hem". Känns verkligen annorlunda då man har spenderat ett helt år tillsammans..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0