LarsW

Lasse - är min gud!
Det var fantastiskt ikväll...
Det finns bara en lasse..

Vissa ord fastnar lite mer än andra:

"det du gjorde med mig
det var stort det du gav mig
jag önskar att du kunde se mig nu
men tack, ta hand om dig
"

"Om det bara fanns nånting att säga
Om det fanns skäl att vilja delta
Du ser, jag kan inte ens förmå mig

att hjälpa någon annan
"


du är svår att leva utan
jag är svår att leva med

"Du går genom stan som om ingenting har hänt
lika verklig och vardagligt snygg som igår
Kom inte för nära, du vet hur det blir
Nu har jag mitt och du ditt revir
Och du vet hur jag mår
Jag skyndar mig långsamt iväg hem till mitt
Jag måste sova på saken
"

"somna inte osams med dig själv..."
"nu skulle jag inte säga nej
till en fribiljett mot himlen"
"inatt så drömde jag om dig
och det väckte gamla minnen"

"Hon känner efter om det här är att vara fri
Om det här är ett liv med någon mening i
Det är ingen som tjatar längre
Det är ingen här som ber henne stiga upp
Har du kommit nånstans
Har du sumpat din sista chans
Är du framme nu
Har du valt en väg att gå
och ett mål att sikta på
och är det verkligen du?
Är det verkligen du?"

"Jag får liksom ingen ordning på mitt liv"

När du står ensam kvar på tå
och ytan inte går att nå
När du träffat botten,
kom ihåg mig då

jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans
jag skulle sakna den där stunden som vi har
när vi till slut har blivit sams
det skulle bli för tomt om ingen fanns där
som värmde mig i natten
men jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd
ingen känner mig så väl som du

jag skulle fastna i min ensamhet igen


jag försöker hålla mig vid ytan allt jag kan
fast topparna är högre nu och dalarna djupare
sen elden försvann, som du vet.
En elegi för alla vägar som vi inte vandrat än
för en tid som bara går och aldrig kommer igen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var Lasse bra? han är gud och bäst på alla sätt och vis..<3

2009-12-12 @ 11:21:27
URL: http://isabellao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0