Håll i er när båten kränger

Sitter och försöker plugga. Men det går inte så bra.

Sitter och förbannar mig över jäkla piss-sveriges politik och hela kapitalismens jävla idioti.
Jag är arg. Fan. Tur att det finns människor som Sundström som förstår mig.





Och du ska passa dej att köpa på kredit
För jag vet ju hur det funkar Du
blir fast i ett modern slags slaveri
Medans börsnissarna runkar

Sen får man jobba som en slav för fem
Ja dom som inte har fått sparken Knegar
skiten ur sej innan dom kan knata hem
förbi fyllona i parken




Svenska folk Svenska folk
Ni har haft trygghet alltför länge
Det är så dyrt med flytvästar
så håll i er när båten kränger

Ni kan få köpa fallskärmsavtal
Så ni kan hoppa av från Svithoid
När landet blir kärnavfallscentral
Ni andra Gå och köp jod

Ronald McDonald fick gå på söka jobb kurs
För fast det producerades som aldrig förr
Och en ständigt stigande börskurs
Maskiner tog över och stålarna
Ja dom flög iväg till Belgien

Galne Gunnar kom bara tillbaka till Sverige
När det var dags att jaga älg igen

Ronald McDonald måste kränga döda djur
Vad var det för fel med att han gick och drog
Och framställde kultur
Vi hade en chans med vårt välstånd
Att ta det lungt i Svea Rike
Med kortare arbetsdag och tid att gå på fiket


Ronald han vinkar så sorgset adjö
Från det sjunkande skeppet Svea
Kvinnor och barn sist
och först de smarta och de lea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0