Rökt lax - dagens I-landsproblem

Sitter här med min latte och gör i princip ingenting. De senaste tre dagarna har jag bara jobbat tolvtimmarspass, och jag kan ärligt säga (även om det bär emot) men jag är rastlös nu när jag inte jobbar! Helvete.. Skulle ha börjat klockan två idag, men fick börja tolv. Lika bra, har ändå inget bättre för mig. Vra på gymmet i söndags. Ja kors i taket! körde biceps/rygg. Trodde verkligen att det skulle gå skit, men faktum var att jag kände mig starkare än innan mitt lilla "uppehåll" och kunde därför öka i vissa övningar. kul!

Bakslag idag bara. Nu har jag förbannat ont i axeln. Gammal volleybollskada som repats upp av alla tunga lyft på jobbet. Jädra banankartonger. Tur att jag åker hem imorgon, då ska jag vila upp mig.  saknar er därhemma.

Nej dags att få i sig lite mat innan arbetspasset. Det lär ju inte bli så mycket vila nu när alla handlar påskmat för flera tusen. Alla är verkligen som galningar i dessa storhelgstider. Jag kan inte förstå vissa som blir så förbannade för att exempelvis den rökta laxen är slut. Jag kan ju inte göra så mycket mer än att beklaga att den är slut - jag kan inte trolla fram den då. Men då går hela deras dag under och det är en "jävla skitaffär där allt är slut hela tiden" .. En månad i afrikas fattigaste land skulle nog göra gott för dessa människor..

För all del - Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0