Kulörval

Stenhård dag på jobbet.. Är ganska sliten just nu, och så har jag ont i ryggen av allt flyttande. Men ÄNTLIGEN (!) är vi klara med alla mina saker, prylar och partiklar som fanns på mitt rum. Nu är dem i mitt nya hem - i Linkan ;)
Det känns faktiskt bra, det ska bli kul att flytta och ha sitt eget. Även om det är lite jobbigt att lämna hemmet i Hallsta.. Nu är det bara soffan som ska ner till lägenheten.

Ja det var det där med soffan ja..
Igår körde jag och älsklingen hem i illfart från Linköping för att hinna till åsby där vi skulle handla en soffa. Vi trodde att det stängde klockan 19.00, och var där i god tid vid 17.50. Men då var det bara tio minuter kvar till stängning. Hursomhelst så köpte vi soffan och Markus prutade till en stor vas också :)
Vi åkte till lagret för att hämta soffan, lastade in de två delarna i vårt hyrda flak och åkte hem. Båda var hur trötta som helst. Vi packade in soffan efter mycket konkande i deras vardagsrum. Då Markus gjorde upptäckten och sa:
- ååå, nej,....
Jag: - Vad fan är det nu då?
- Det är två olika färger, sa markus
- I helvete, vad menar du, vadå två färger?, sa jag arg som en bålgeting.
- Ja men vafan, den där delen är svart och den andra är grå.

Jag trodde att jag skulle dö. Lagernissen hade tagit fel del. Så jävla förtvivlad blev jag. Orkade verkligen inte med något mer fel. Men, vi fick ringa till Åsby idag, så de ska komma och byta den gråa delen emot vår svarta - rätta del.
Life is not easy...

Nu har vi i alla fall en soffa.
Hemmet i Linköping börjar ta form.
Det är bara 10 dagar kvar tills jag flyttar.
Det är bara 10 dagar kvar tills jag och älsklingen blir sambos.<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0