Politik

Snart valdax i Sverige då. Jag tycker det är väldigt speciellt denna gång. Förra riksdagsvalet började man fatta lite vad politik handlar om, men då fick man inte påverka. Nu när jag är 18 så är det helt annorlunda - mycket roligare.

På skolan har politiker från ungdomspartierna hållit debatter. Igår var det ssu mot muf och idag var det vänstern mot kdu. Jag tyckte personligen att de röda vann debatterna båda gångerna. Kanska beror mitt tyckande på att jag delar deras åsikter.
Så igår tog jag ett steg närmare politiken. Gick med i ssu. Är faktiskt väldigt stolt över det. Har ju länge varit väldigt brinnande i politiskafrågor, och det bästa jag vet på lektionerna är när man får disskutera samhällsrelaterade frågor. Så nu kanske man får lite mer chans att påverka, eller i alla fall känna sig delaktig och ha några som delar mina åsikter att disskutera med.
Känns helt rätt !
Måste kanske bara jobba med mitt temperament så att man inte blir så fruktansvärt upprör så fort man hör förslag som man inte delar så varmt.

Inte många dagar kvar till valet. Jag är nästan lite nervös.
Är ju en av dem som INTE vill pensionera Persson!
HejaHeja...

Nu ska jag läsa lite.
/Tess - jag är röd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0